Deze site is tot stand gekomen door samenwerking van twee organisaties:
Met ondersteuning van:
Deze website is mogelijk gemaakt door een subsidie van de Provincie Zeeland. Dit is een voorbeeld van de denkgewoonte ‘samen kunnen we meer dan alleen’. Door deze samenwerking is deze website geworden tot wat het nu is.
Projectleiding:
Jankees Dekker
Frank Ploegaert
Projectontwikkelaars:
Regina Bakker
Marjolein van der Klooster
Illustratie en vormgeving illustratie:
Fréderiek Westerweel
Webbouwer:
Aart Schmitz
Redactie:
Diane van Steekelenburg
Met dank aan onze critical friends:
Corrinne Dekker
Eefje de Hulsters
Inge de Jonge
Françoise de Krijger
Andria Michielsen
Donata Ruissen
Gerard Verkuil
Met dank aan:
Basisschool De Regenboog, Nieuwdorp
De volgende bronnen zijn gebruikt bij deze website:
Hoofdbronnen:
Meer, N van der., Nuyens, T. (2002). Kinderen denken leren. Ontdekken en verkennen van denkgewoonten. NTO, Effekt.
Leijnse, Ella, Hulsters, de Eefje (2011). Denk mee, doe mee. Denkgewoonten voor kinderen waarbij het leren niet altijd vanzelf gaat. ’s Heer Arendskerke, Nederland: De Korre.
Overige bronnen:
Cauffman, L. (2008). Oplossingsgericht management en coaching. Amsterdam, Nederland: Boom.
Costa L. & Kallick B. (2000). Discovering and exploring Habits of Mind: a developmental series. Alexandria, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD)
Covey, S.R. (zesenvijftigste druk, 2012). De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Amsterdam, Nederland: Business Contact
Dweck, C. S. (2011). Mindset, de weg naar een succesvol leven. Ouderschap, bedrijfsleven, sport, school, relaties. Amsterdam: Uitgeverij SWP
Fogarty, R. (1999). Hersenwerk in de klas. Utrecht: Algemeen Pedagogisch Studiecentrum Utrecht
Fullan, M. (2013) Stratosphere: Integrating Tecnology, Pedagogy and Change Knowledge. Pearson Canada INC., Toronto, Ontario
Gardner, H. (2008). 5 minds for the future. Boston, Massachusetts: Harvard Business Press
Hattie, J. (2013). Leren zichtbaar maken. Nederlandse vertaling van Visible Learning for Teachers. Rotterdam, Nederland: Bazalt.
Hargreaves, A. & Fullan, M. (2012). Professional Capital. New York, United States: Teachers College Press. Hargreaves, A.,
Boyle. A & Harris, A. (2014). Uplifting leadership-how organisations, teams and communities raise performance. San Francisco, California: Jossey-Bass.
Jutten, J. (2007). Systeemdenken in een lerende school. Echt, Nederland: Jan Jutten training en ontwikkeling
Jutten, J. (2007). Systeemdenker in actie- leiding geven in een lerende school. Echt, Nederland: Jan Jutten training en ontwikkeling
Jutten, J. (2009). Ont-moeten Echt, Nederland: Jan Jutten training en ontwikkeling
Jutten, J. & Francot, A. (2013). Van moetisme naar moreel besef – Opbrengstgericht werken in een lerende school Echt, Nederland: Jan Jutten training en ontwikkeling
Kagan, S. & Kagan, M.(2009). Meervoudige intelligentie- het complete MI boek. Vlissingen, Nederland: Bazalt.
Kagan, S. & Kagan, M. (2010). Coöperatieve leerstrategieeën. Research, principes en de praktische uitwerking. Vlissingen, Nederland: Bazalt.
Marzano, R. J. & Heflebower, T. (2012). Klaar voor de 21e eeuw- Vaardigheden voor een veranderende wereld. Vlissingen, Nederland: Bazalt Educatieve Uitgaven.
Pameijer N., Beukering van T. & De Lange, S. (vijfde druk, 2011). Handelingsgericht werken: Een handreiking voor het schoolteam. Leuven, België: Acco.
Römgens, T. (2011). Vuurwerk. Echt, Nederland: Jan Jutten training en ontwikkeling.
Senge, P.M. (1992). De vijfde discipline. De kunst en praktijk van de lerende organisatie. Schiedam, Nederland, Scriptum Books.
Stevens, L. (2000). Zin in school. Amersfoort, Nederland: CPS onderwijsontwikkeling en advies.
Copyright © De Korre - 2015